A holisztikus marketing
A holisztikus marketing olyan stratégiai megközelítés, amely a vállalat minden szegmensét – a belső folyamatoktól a külső kommunikációig – egységes rendszerként kezeli. Az a célja, hogy az ügyfelek, partnerek, dolgozók és a társadalom igényeinek összehangolt kielégítésével érjen el hosszú távú sikereket. Ez a szemlélet nem csak az eladásra, hanem az értékteremtésre is összpontosít.
„A holisztikus marketingkoncepció olyan marketingprogramok, -folyamatok és -tevékenységek kidolgozására, tervezésére és megvalósítására támaszkodik, amelyek elismerik a feladatok jelentőségét és kölcsönös függőségét. A holisztikus marketingfelfogásban marketingszempontból minden számít, és gyakran szélesebb, integrált perspektívára van szükség.” – Keller, Kevin Lane–Kotler, Philip (2016): Marketingmenedzsment; Budapest: Akadémiai Kiadó.

A holisztikus marketing négy pillére
1, Belső marketing: Az alapok megerősítése
Ahogyan a neve is leírja ez a vállalat belső működésére utal. Ezen belül fontos, hogy a munkavállalók ismerjék és képviseljék a vállalat értékeit és hozzáférjenek azokhoz az eszközökhöz, mellyel meg tudják testesíteni ezeket.
2, Integrált marketing: Az üzenet egysége
Fontos, hogy minden egyes kommunikációs csatornát ugyanazokat az üzenteket közvetítse egységesen. Ez magába foglalja a reklámokat, PR kampányokat, a közösségi médiát és az offline marketing eszközöket is.
3, Kapcsolati marketing: Hosszú távú ügyfélkapcsolatok
A kapcsolati marketing a vásárlókhoz és partnerekhez fűződő kapcsolatok erősítését célozza meg. Nem csupán egyszeri vásárlásokra törekszik, hanem arra, hogy hosszú távú lojalitást alakítson ki. Ezt teheti különböző hűségprogramok, személyre szabott ajánlatokkal, vagy szimplán egy kitűnő ügyfélszolgálattal is.
4, Társadalmi felelősségvállalás: A nagyobb kép szem előtt tartása
A holisztikus marketing nem hagyja figyelmen kívül a társadalmi és környezeti hatásokat sem. Egy vállalat hosszú távú sikeréhez elengedhetetlen, hogy felelősséget vállaljon a működésének következményeiért vagy a társadalom számára példát mutatva járjon el egyes közügyeket érintő kérdésben is.
A holisztikus marketing egy más nézőpontja

Mint említettem a holisztikus marketingben minden-mindennel összefüggésben áll. Ezeket az összefüggéseket egy sajátos nézőponttal is szeretném bemutatni, hiszen ezzel csökkenteni lehet a költségeket és maximalizálni az erőforrás felhasználást is.
Képzeljünk el olyan ideális helyzetet, hogy mindenhova alkalmas tartalmat gyártunk. Van egy weboldalunk amin bemutatjuk a szolgáltatásainkat és termékeinket, könnyen elérhetővé válunk. Itt megtalálható a saját blogunk amit elsősorban a PPC kampányok miatt készítünk és hetente legalább egy cikket írunk rá, ezzel javítva a Google értékelésünket előrébb kerülve a keresési listán. Ezeket az írásokat ki tudjuk rakni a facebook és instagram oldalunkra is a saját nyelvezetnek megfelelően. Ha ezt ügyesen csináljuk akkor a közösségi média aktivitás is nő, így több ember talál ránk ezeken az oldalakon és máris új kattintást hoz a cikkünkre is.
Ha pedig a cikken új kattintás van azzal megbízhatóbb oldal leszünk és egy potenciális vevő böngészi éppen az oldalunkat ami azért nem kis előny… 🙂
Tehát ha ezt a rövid kifordított eszmefuttatást értelmezzük valóban megláthatjuk az összefüggéseket és talán könnyedén beláthatjuk, hogy miért írnak a legnagyobbak blogokat mégha cipőkkel vagy telefontokokkal foglalkoznak is.